Blogger Templates



I made this widget at MyFlashFetish.com.


~Tips Menjaga Hati Pasangan~


1. Mengambil Hati
...:: Dlm perhubungan, ia melibatkan 2 hati yg diikat mnjadi 1. Kedua2nya perlu ade sikap toleransi di antara 1 sama lain & "give & take". Layan pasangan dengan baik, cakap elok2 barulah si dia rase seronok dan senang apabila bersama.

2. Mendengar Masalah
...:: Setiap pasangan yang bercinta pasti akan menghadapi masalah. Jadi apabila pasangan kamu bermasalah, pasti memerlukan seseorang untuk si dia meluahkan apa yg terbuku di hati. Sebagai pasangan yang memahami, sangatla perlu kamu mendengar masalah si dia. Jangan terlalu sibuk dengan urusan lain hingga tidak menghiraukan si dia. Cuba ajak si dia untuk berbincang dan cari penyelesaiannya. Walaupun kamu tidak mampu menolongnya, sekurang2nya kamu sudah mendengar masalah dan perhatian kamu kepada si dia.

3. Menghormati keputusan
...:: Tips ini juga sangat penting kerana keputusan yang dicapai adalah untuk kebaikan bersama. Setiap pasangan perlu menghormati keputusan yang dibuat demi kebahagiaan bersama dan andai keputusan itu negatif, perlulah saling menasihati.

4. Saling Membantu
...:: Ini adalah penting sekiranya si dia menghadapi kesulitan. Sekiranya si dia memerlukan bantuan kamu, kamu hulurkan sahaja bantuan tak kira walau dalam bentuk apa jua sekalipun. Ini dapat menunjukkan bahawa kamu sentiasa berada di sisi dia tatkala si dia menghadapi masalah. Begitu juga sebaliknya...

Silalah Klik Yer...:)

0 comments:

Post a Comment