Blogger Templates

~~Suka Sangat Cite TeNtAnG DHIA~~

Sejak bertemu kau dan aku
Menusuk jantung ku, mula jiwaku
Merelakanku menjadi milikmu
Itu yang ku mahu,itu yang ku mahu cintamu
Sinar mentari pasti
Menyinar hati yang sunyi
Biarlah aku bermimpi
Kerna dibuai sepi

Dhia yang aku cinta
Selama ini ku harapkan
Cuba kau fahami
Tak akan dirimu dilukai

*** Ending die sangat2 sedih..hukhukhuk...walaupepun 5 star la cite ni..tp jgn trpengaruh sudah ngn bomoh2 n kata2 yg bolleh terpesong akidah kita k...ambik yg jernih sebagai pedoman n buang yg keruh k...^,^

CoReTan Miss Ayu~~~> i'm so sorry my dear..i know i did it again...:(  please forgive me...i'm so sad my dear...i promise to u it will not be happened again...

Silalah Klik Yer...:)

@>...JUst 4 YoU...<@

Silalah Klik Yer...:)

...perlu kamu....



“Bila hati ini berbicara, aku tahu itu kamu. Bila hati ini mendengar, aku tahu itu kamu. Bila hati ini melihat, aku tahu itu kamu. Dan bila aku tahu itu kamu, hati ini mula tersenyum dan sesungguhnya hati ini perlu kamu.”

Silalah Klik Yer...:)

...KemAaFan dEnDaM YaNg TeRinDaH...

Kehangatan mentari ku rasakan
Tak sehangat api perbalahan
 Ku ketuk pintu hati
Senyap dan sunyi
Tiada jawapan yang ku perolehi

Dinginnya malam itu bagai salju
Tidak sedingin perasaanmu
Kau sengaja membina dinding pemisah
Di antara kita tak lagi bersemuka

Kekasih ku... ku rasakan perlu
Menitip surat buat tatapan mu
Sekali ini aku rela merendah diri beralah
Agar perhubungan terjalin semula

Kekasih ku... tak mungkin ku tahu
Apa tersirat dihati kecil mu
Andainya aku yang bersalah
Maafkan saja...

Kemaafan dendam yang terindah...

Kehangatan mentari dingin salju
Bertukar ganti hari ke hari
Aku masih di sini
Sabar menanti
Terbuka kembali hatimu yang terkunci...

Kemaafan... kemaafan dendam yang terindah

Silalah Klik Yer...:)

...ReNunGaN BeRsaMa...

ya ALLAH
Ajarkan aku mencintai dia dengan sederhana.
Ajarkan aku agar lebih pandai memendam cinta.
Ajarkan aku untuk lebih mencintai-Mu dan kekasih-Mu.
Aku akan rela melepaskannya apabila Engkau kehendakinya....

Silalah Klik Yer...:)

~~ BeRteMu CiNTa ~~


Tiada siapa menyangka
Benci derita jadi bahagia
Harapan tinggi jauh tak terduga
Jarak cinta cuma di depan mata

Bertemu cinta kita akhirnya
Setelah tangis tanpa suara
Bertemu cinta bagai cahaya
Menyuluh hati menjadi kasih sejati

Kita bagai ombak di lautan
Terhempas pedih badai dugaan

Lantaran kasihmu dan kasihku
Tiada rahsia pemisah kata
Bertemu cinta di ambang syurga
Mengutus doa biar menjadi anugerah
Bertemu cinta indah sempurna
Sedetik tidak hilang ragu dan percaya





CoReTan Miss Ayu~~> miss my family, my terawikh at 'kampung', berbuka puase ngn family, miss my sayang tu...hukhukhuk...xsabar nk balik kg beraye...;(

Silalah Klik Yer...:)

...seLaMat BerpUasA SaYaNg...

Alhamdulillah kita masih lagi bernafas untuk sama2 meraikan bulan Ramadhan yg penuh keberkatan ini...semoga kita sama2 dpt muhasabah diri, beramal dgn penuh keyakinan terhadap Ilahi seterusnya sama2 meraikan bulan Syawal yg bakal menjelma nanti...semoga dirimu sentiasa dlm perlindungan-Nya & beroleh keberkatan dari-Nya serta tabah menghadapi hidup di sana ok...sesungguhnya tiada kesenangan sebelum datangnya kesusahan terlebih dahulu...apa yg kita harapkan adalah redha Ilahi dlm hidup kita...diri ini sentiasa menanti kehadiranmu di sini...

Di kesempatan ini, syg  nk ucapkan:
~~>Selamat Menjalani Ibadah Puasa 
~~> Selamat Menunaikan Solat Tarawikh 
~~> Selamat Bersahur
~~> Selamat Berbuka Puasa



BiNgkiSan HaTi---> Tiada yg terindah selain mengingati tentang dirimu & kenangan kita....Saranghae...:))

Silalah Klik Yer...:)

~~AntAra KiTa~~

Setiap kata yang tercipta
Irama...nafas cinta
Bahagianya kita saat ini
Oh manisnya ku rasai
Cinta padamu

Takkan padam dan menghilang
Biarlah pun di duga setia bersama
Mana mungkin bisa berjauhan

Antara Kita
Ingin selamanya
Keasyikkan didalam rasa yang indah
Kau yakinlah....cinta ini
Aku terus percaya
Pada dirimu...sayang

Sepi dan pilu
Usah biarkan menganggu
Kita teguh disini dan berjanji
Tempuhi rintangan hingga ke akhirnya

Antara Kita
Ingin selamanya
Keasyikkan didalam rasa yang indah
Kau yakinlah....cinta ini
Aku terus percaya
Pada dirimu...sayang

Antara Kita
Ingin selamanya
Keasyikkan didalam rasa yang indah
Kau yakinlah....cinta ini
Aku terus percaya
Pada dirimu...sayang

Silalah Klik Yer...:)

~~SaNaH HeLwAh My DeAr~~


Happy Birthday To You...
Happy Birthday To You...
Happy Birthday To My Sayang...
Happy Birthday To You....

Nah, ni Kek Utk awak....



Happy 3rd Anniversary too...
Harap2 berkekalan dalam sebuah ikatan yang sah nt...InsyaAllah...
Dan juga apa yg kita rancang terlaksana dengan baik dan sempurna....


COreTan MisS AyU~~> Sedih xleh celebrates same2 dis year...but two words i want to say:"love u"..:) i do really miss u dear...hope everything will be okay there..take care of yourself okay..i always waiting for u...

Silalah Klik Yer...:)

..Pada-MU Tuhan..

Ya  Allah Ya Tuhanku,
Pada-Mu tempat aku bersujud,
Menadah tangan aku berdoa,
Mohon petunjuk dan hidayah daripada-Mu...

Aku redha ya Allah dgn segala dugaan-Mu,
Aku yakin aku juga berhak bahagia seperti manusia lain,
Aku sentiasa berusaha tanpa sedikit rase putus asa,
Kerana aku tahu Hanya Kau Yang Maha Mengetahui...

Ya Allah Ya Tuhanku,
Kau ampunkanlah segala dosa-dosaku, dosa orang-orang aku sayang, 
Dosa adik-beradikku, dosa kedua ibu bapaku dan dosa saudara maraku,
Hanya Kau Yang Maha Penyayang Lagi Maha Pengampun.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Hamba-Mu ini penuh dengan kelemahan,
Diriku serba kekurangan,
Tambahkan aku dengan ilmu-Mu Allah,
Supaya aku juga sama dengan mereka yang berilmu...
Andai kemewahan yang manusia nampak,
Mudah-mudahan aku tidak akan seperti itu.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Hanya pada-Mu aku mengadu,
Berilah aku peluang untuk aku meraih kebahagiaan,
Bersama orang yang aku sayang,
Aku tahu aku hanya mampu merancang,
Kau yang berhak menentukannya...

Salahkah aku menyayangi seseorang,
Yang aku rasakan dia adalah imamku dalam hidupku,
Aku akui ya Allah perasaan kasih sayang itu sangat indah,
Sehinggakan kadang-kadang buat aku hanyut,
Tapi aku cepat tersedar supaya tidak alpa pada-Mu ya Allah,
Hanya yang aku inginkan dalam hidupku dalam keredhaan-Mu Ilahi.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Aku tidak mampu dan aku tidak kuat untuk hadapi semua ini,
Adakah kebahagiaan itu bukan milikku??
Bukan harta dan wang ringgit yang aku dambakan,
Aku perlukan seseorang yang boleh menjadi imamku kelak,

Ampunkan hamba-Mu ini Ya Allah...
Doaku padanya tak pernah padam selagi diri ini masih bernafas...
Ku doakan dirinya sentiasa dalam rahmat dan kasih-MU Tuhan.

Terima kasih Ya Allah atas pemberian-Mu untuk aku belajar menyayangi dirinya.....

Silalah Klik Yer...:)

...It's July...i LikE...( ", )


Alhamdulillah syukur pada Yang Esa kerana masih mengurniakan nikmat kehidupan kepada kami semua...InsyaAllah semoga hari-hari yang mendatang semakin menjadi lebih baik dan yang pasti tidak melupakan segala nikmat yang telah dikurniakan kepada kita...Bulan 7 telahpun membuka tirai setelah berakhirnya Bulan 6...begitu juga dengan Bulan Rejab sudahpun melabuhkan tirainya,seterusnya Bulan Sya'aban dan juga Bulan Ramadhan...apa yang saya nak tekankan di sini apakah amalan kita juga bertambah??kita telahpn tiba di pertengahan tahun 2011...begitulah seterusnya lumrah alam...masa begitu cepat berlalu kan???
Sebenarnya, Bulan Julai ni bagiku sangatlah istimewa...ce teka???hehehehe...ini sebab my Mr.A birthday laaaaaaaa.....and then something special...it's secret....our xxxxxxxxxx........
hihihihi (ketawa malu2)...:p








CoRetAn MisS aYu~~~>Mr.A still in Egypt now...but it's okay, i still can wish for him like before...:)))
Thinking about his present...hmmmmmmmm

Silalah Klik Yer...:)

...sUnGai Lui...


Pejamkan matamu untukku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu di sini tempatmu
Walau berubah di mata kita tetap indah
Selagi kau masih percaya

Ketawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya

Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap kau masih percaya

Buka matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini



Bingkisan Hati~~~> Cinta datang tak di duga.... Hanya kepada-Nya kita percaya....Bahwa Dia Pencipta ini semua.

Silalah Klik Yer...:)

~SeDeTiK LeBiH.~


Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu

Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu



Bingkisan Hati~~> Jika kita kehilangan cinta, pasti ada alasan di sebaliknya. Alasan yang kadang-kadang sukar untuk dimengertikan. Namun percayalah bahawa ketika Dia mengambil sesuatu, telah Dia mempersiapkan sesuatu yang lebih baik untuk diberikan...



Coretan Miss Ayu~~> Still loving and missing you....where are you my dear???huhuhu..pagi2 ni jom layan lagu "sedetik lebih" drp Anuar Zain...suke lagu ni...:)

Silalah Klik Yer...:)

...mAafKan DiRi iNi...

SaYanG,
Betapa aku menyesali segala perbuatanku,
Berilah aku sekali lagi peluang,
Untuk aku membuktikan kesetiaan & kejujuranku.

SaYanG,
Kau telah mendidik & mengajarku,
Tapi keegoanku tak pernah hilang,
Sungguh aku ingin sekali,
Menjadi Insan yang lebih memahami perasaanmu.

SaYanG,
Maafkan diri ini,
Masihkan ada peluang untuk diri ini??
Aku berharap aku masih ada peluang,
Untuk aku hidup bersamamu.

SaYaNg,
Aku tahu kau banyak terluka & kecewa,
Dengan sikapku yang banyak karenah,
Tapi percayalah sayang,
Hadirmu sedikit sebanyak telah mengubah pendirian hidupku.

SaYang,
Di kesempatan ini,
Ingin sekali aku memohon sejuta kemaafan,
Atas segala kesilapan yang telah aku lakukan,
Berilah aku peluang untuk menyakinkan dirimu,
Bahawa aku sangat mencintai & menyayangi kamu.

Silalah Klik Yer...:)

...DOA SeOraNg KeKaSih...



Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

Silalah Klik Yer...:)

~Tips Menjaga Hati Pasangan~


1. Mengambil Hati
...:: Dlm perhubungan, ia melibatkan 2 hati yg diikat mnjadi 1. Kedua2nya perlu ade sikap toleransi di antara 1 sama lain & "give & take". Layan pasangan dengan baik, cakap elok2 barulah si dia rase seronok dan senang apabila bersama.

2. Mendengar Masalah
...:: Setiap pasangan yang bercinta pasti akan menghadapi masalah. Jadi apabila pasangan kamu bermasalah, pasti memerlukan seseorang untuk si dia meluahkan apa yg terbuku di hati. Sebagai pasangan yang memahami, sangatla perlu kamu mendengar masalah si dia. Jangan terlalu sibuk dengan urusan lain hingga tidak menghiraukan si dia. Cuba ajak si dia untuk berbincang dan cari penyelesaiannya. Walaupun kamu tidak mampu menolongnya, sekurang2nya kamu sudah mendengar masalah dan perhatian kamu kepada si dia.

3. Menghormati keputusan
...:: Tips ini juga sangat penting kerana keputusan yang dicapai adalah untuk kebaikan bersama. Setiap pasangan perlu menghormati keputusan yang dibuat demi kebahagiaan bersama dan andai keputusan itu negatif, perlulah saling menasihati.

4. Saling Membantu
...:: Ini adalah penting sekiranya si dia menghadapi kesulitan. Sekiranya si dia memerlukan bantuan kamu, kamu hulurkan sahaja bantuan tak kira walau dalam bentuk apa jua sekalipun. Ini dapat menunjukkan bahawa kamu sentiasa berada di sisi dia tatkala si dia menghadapi masalah. Begitu juga sebaliknya...

Silalah Klik Yer...:)

~LoVe LiGhT~ (English Lyric)


when i look at you my face gets red
when i see you my heart goes thump thump
i talk with shyness like a kid
when i look at you i just smile out of nowhere
like a fool I keep doing that
I think love came to me

You’re the president of my heart
You’re my chests’ star embroider
I’m Genie for you girl
You make me stop breathing
whatever you want
because i love you
There’s no reason for my love you know

you’re a darling
you’re more beautiful than the stars above in the night sky
the shining thing deep inside my heart
my own love light

i love you darling
give me light next to me whenever
every night i look at you
and you’re beautiful even when i look at you
you’re my love light

when i see you i feel like im up on the clouds
it may be immature but i keep doing this
i think love came to me

you’re a darling
you’re more beautiful than the stars above in the night sky
the shining thing deep inside my heart
my very own love light

i love you darling
give me light next to me whenever
every night i look at you
and you’re beautiful even when i look at you
you’re my love light

you’re lovely
you’re more blinding than the sunlight up in that sky
you shine the dark places inside my heart
my own love light

i love you lovely
even if i close my eyes i see you
looking at you like this
you’re still blinding even when i see you
you’re my love light


Bingkisan Hati~~>" Kejelitaan wanita umpama sebilah mata pedang yg mampu memenggal leher seorang lelaki."
( A.L Alek Wong)

Coretan Miss Ayu~~> Hari yang sgt memenatkan...huhuhu..Xsabar nk balik kg Khamis ni...hihihihi...Cuti 3 ari...best2....:)))) Actually ni lagu korea band CN Blue...:p

Silalah Klik Yer...:)

...JULAI & OGOS...Suke2 ajer....( *,* )



My Mr.A dilahirkan pada Bulan 7 (JULAI)


  • Sangat suka didamping.
  • Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
  • Agak pendiam kecuali dirangsang.
  • Ada harga dan maruah diri.
  • Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
  • Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
  • Sangat menjaga hati orang lain.
  • Sangat peramah.
  • Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
  • Berjiwa sentimental.
  • Jarang berdendam.
  • Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
  • Tidak suka benda remeh-temeh.
  • Membimbing cara fizikal dan mental.
  • Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
  • Layanan yang serupa terhadap semua orang.
  • Tinggi daya simpati.
  • Pemerhatian yang tajam.
  • Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
  • Mudah dan rajin belajar.
  • Suka muhasabah diri.
  • Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
  • Suka mendiamkan diri.
  • Suka duduk di rumah.
  • Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
  • Tidak agresif kecuali terpaksa.
  • Lemah dari segi kesihatan perut.
  • Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
  • Minta disayangi.
  • Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
  • Terlalu mengambil berat.
  • Rajin dalam membuat kerja

Aku pulak lahir pada bulan 8 (OGOS)


  • Suka berlawak.
  • Mudah tertawan padanya.
  • Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
  • Berani dan tidak tahu takut.
  • Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
  • Pandai memujuk orang lain.
  • Terlalu pemurah & bersikap ego.
  • Nilai harga diri yang sangat tinggi.
  • Dahagakan pujian.
  • Semangat juang yang luar biasa.
  • Cepat marah & mudah mengamuk.
  • Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
  • Sangat cemburu.
  • Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
  • Cepat berfikir.
  • Fikiran yang berdikari.
  • Suka memimpin & dipimpin.
  • Sifat suka berangan.
  • Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
  • Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
  • Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
  • Belajar untuk bertenang.
  • Sikap kelam kabut.
  • Romantik, pengasih dan penyayang.
  • Suka mencari kawan


BinGkisAn hAti~~>Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadangkala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.

CoreTan MisS Ayu~~> suke part yang romantik, pengasih & penyayang...mudah2an aku menjadi sedemikian...begitu jua my Mr.A....miss miss missing you:)

Silalah Klik Yer...:)

...Di Saat Aku Mencintaimu..





Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta..........


CoretanKu ? Cinta ALLAH cinta yang tidak luntur dan abadi, Cinta selainnya cinta yang luntur dan berakhir. Sentiasa bersyukur atas nikmat kurniaanNya.....

Silalah Klik Yer...:)